28. elokuuta 2016

mp lukio?

Ajattelin nyt näin pari viikkoa lukiota käyneenä kertoa, miten lukiossa on menny. Ja vastaus tohon hieman epäsuoraan kysymykseen on että ihan jees! Oon jo näiden ekojen viikkojen aikana huomannu joitain asioita, esimerkiks et mitä jopa voisin kirjoittaa yo-kirjoituksissa ja että mitä aineita en lue yhtäkään ylimäärästä. Kuten jo viimeviikkoisessa postauksessa ounastelinkin, filosofia on ainaki tällä hetkellä mulle tosi mieluisa aine ja itse asias ainoa jonka lukukappaleita oon oikeesti jaksanu lukea. Mut sitten taas täl hetkellä terveystieto on kauheen tylsä aine. Ehkä sen takia, että musta yläasteella jo se jokavuotinen toistelu alko jo vähän riittää, mut nyt ne aiheet on vielä kolme kertaa laajempia kuin silloin... Tietenkin ku lukioon menin ni tiesin, että tällasta se tulee olemaan ja jopa ajattelin motivaation nousevan montustaan. Eipä oo vielä oikeen noussu, en oo lukenu tähän mennessä yhtäkään terkan kappaletta, ja pian kyllä totisesti pitäs.
Oon myös saanu muutaman kauhukuvan kumottua. Esimerkiksi oon huomannut että ei ne 75 minuutin tunnit ole pääosin niin pahoja - paitsi niillä tunneilla, jotka on vaan tylsiä, mut onneksi niitä ei ole niin paljon. Ja oon heränny myös (kauempana siintävän) tulevaisuuden suhteen. Musiikin tunnit - joita on ollut huimat kaksi! - ovat saaneet mut ymmärtämään, että ehkä kuitenki kaikista mieluiten haluisin tehdä musiikkia elääkseni. Onhan se ollu jo 6-vuotiaana eli ihan lapsesta saakka mun suurimpia unelmia, ja nyt oon ymmärtäny, että se lienee myös kaikista suurin. Oonhan mä todella kiinnostunut myös filosofiaan, fysiikkaan, psykologiaan ja tekniikkaan liittyvistä ammateista. En mä siis niitä ole sulkemassa kokonaan pois kuitenkaan. En mä kyllä vielä täysin varma ole, eikä mun tarviikaan. Musiikin tunneilla ollaan muuten ny soitettu kitaraa, ja mä oon jopa taas sen verran innostunut että oon nyt kaivanu omankin kitaran esiin himassa - monenakin päivänä!

2 kommenttia:

  1. Siis koulun käynti oli musta kivaa joskus, mutta nyt ei oikeasti enää kiinostais. Mulla on niin huonot pohjakoulutukset, että sen ois pakko kiinostaa pian ja saada joku järkevä titteli, että työt ja tulevaisuuskin sujuis!

    http://finnlandsnorsk.blogspot.com/
    23-vuotiaan töissä käyvän naisen blogi sisustuksesta, tuunauksesta, shoppailusta ja kaikesta muusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sama vamma täällä päässä, mut pitäs kans aika äkkii alkaa kiinnostamaan ennen ku numerotki alkaa näyttää huonoilta. toivottavast me molemmat löydetään jotai, mikä saa taas kiinnostumaan opiskelusta! D:

      Poista