4. elokuuta 2016

ajatuksia lukiosta



























Ajattelin nyt näin elokuun alussa tehdä postauksen kouluu liittyen! Ja siinä samal mieles kävi, että ehkä voisin jakaa mun mietiskelyjä toiselle asteelle siirtymisestä. Mua jännittää lukio. Ehkä siks kun mun luokka tai siis anteeksi, opintoryhmä on ihan erilainen kuin yläasteella ja tulee ihan uudet opettajat - paitsi musiikissa ja kuvataiteessa - ja lisää haasteita. Ja kirjojen ostamisia! Valmistelin itteäni henkisesti kuukausia siihen, että nyt sitä mennää ja mä meen lukioo ja kirjat pitäis ostaa ja ei hitto. Tietenkää se kirjojen osto ei ollu kauheen vaikeeta, mentii Suomalaiseen kirjakauppaan ja siel oli sit oikein mukava myyjä. Juttelin sen kanssa sitte lukion alusta ja myös siitä, miten kannattaa pitää funktiolaskinta ihan viimeseen asti ja sitten tapella opettajan kanssa, että minkä ihmeen takia muka tätä ei voi käyttää vaan pitää hommata se kosketusnäytöllinen. tirsk.
Mua mietityttää kuitenkin eniten se, että miten ihmeessä tuun selviimään jopa 75 minuutin pituisista tunneista, vielä kun taukoa niiden välillä on 10 minuuttia! Voin ihan myöntää, että yläasteella pystyin melkein just ja just olemaan paikallani sen 45 minuuttia, joten tästä tulee sit aikamoinen haaste. Nojaa, luulen et lukios se varmaa on kuitenki helpompaa. Sinnehän yleensä ne kaikki rauhalliset tyypit menee, joten enköhän mäkin osaa pysyä ihan levollisena. Kaiken lisäks jos ei tunneilla oo hiljaa ja keskity niin menee tyyliin kaikki ohi, sincerely kaikki mun kaverit lukiossa.  
     Mut mun sydäntä lämmittää kuitenkin se ajatus, että mulla alkaa maanantaina koulu 9.55 ja perjantaina loppuu 13.15! Ja tiistainakin on hyppytunti kolmannella. Oon kans todella innoissani! Nimittäin, mulla on torstaina vikalla tunnilla musiikkia, ja sitten mulla on loppuvuonna vissiin kuvataidetta. Filosofiaa on nyt heti ekassa jaksossa ja pian on psykologiaakin. Siinä olikin ne aineet, mitä oon odottanu jo kauan! Musiikkia ei oo ollu kasiluokan jälkeen ja kuvista ei oo ollu seiskaluokan jälkeen, musta on rauhottava ajatus palata taas niille tunneille ja näyttää, mitä osaan! Ootan jo nyt ihan hirveesti että pääsen astelemaan mun pinkin repun kanssa lukion ovista sisään alle parin viikon päästä. Toisaalta haluisin ennen koulua hommata pinkit nappikuulokkeet, mut en kyllä välttämättä pääse nyt vähään aikaan käymään missään. Niin siis, nimenomaan sellasissa paikoissa, joissa myydään semmosia kuulokkeita jotka mulle kelpaa.

2 kommenttia:

  1. Ei ne 75min tunnit kovin pahoja ole. Sitä kun on koko ajan kuitenkin tunneilla tekemistä jne. Niin ne menevät niin äkkiä ettei huomaakkaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. toivon tosiaan! ehkä se vaa tuntuu jotenki tosi pitkältä, kun siihen normiin mihi ylä- ja ala-asteella tottu niin lisätään puoli tuntia :D

      Poista